Tuesday, May 14, 2013

Kabinet Dapur

Kabinet Dapur


Kabinet Dapur merupakan kombinasi yang penting di bilik dapur, ia membentuk keseluruhan pandangan atau rekabentuk (design) bilik dapur. Kabinet Dapur memainkan perana untuk membentuk tempat simpanan (kabinet simpanan), mengabungkan perkakas dapur (Kitchen Appliances), dan menbentuk tempat kerja seperti tempat menyedia bahan masakan, tempat memasak dan tempat mencuci / membersih.

Rekabentuk bilik dapur sebenar sama dengan rekabentuk kabinet dapur, rekabentuk (design) kabinet dapur akan menentukan fungsi, pandangan dan rekabentuk bilik dapur. Kabinet dapur akan mengguna 70% bajet kita untuk pengubahsuaian bilik dapur kita, baki 30% digunakan untuk pasangan paip, lantai, lampu dan mengecat dinding.

Reka bentuk kabinet dapur berdasarkan ruangan, susun atur (shape), warna, pintu kabinet, ganbungan perkakas dapur, lampu dan sebagainya. Semua ini akan membentuk pandangan utama kabinet dapur (kitchen set) kita, ia juga akan menentukan kelengkapan, kecekapan dan fungsi bilik dapur kita. Membina satu kabinet dapur yang khas adalah penting untuk membentuk bilik dapur yang berfungsi dan cantik. Kita perlu untuk mendapt nasihan dan bantuan Pereka Bilik Dapur (Kitchan Designer) untuk metlamat tersebut. Bantuan Pereka Bilik Dapur (Kitchan Designer) dapat menjimat masa dan wang kita untuk pengubahsuaian bilik dapur kita, supaya dapat membina satu bilik dapur yang memenuhi kehendak kita.

No comments:

Post a Comment